7:30 – 8:30 | Příchod dětí a ranní hry:
Děti přicházejí a věnují se volné hře s Montessori materiály vhodnými pro jejich věk.
8:30 – 9:00 | Svačina:
Společné stolování s důrazem na podporu sebeobsluhy a malých motorických dovedností.
9:00 – 9:20 | Ranní kruh:
Zpěv, pohybové rýmy a krátké pohádky. Doba je kratší vzhledem k nižšímu věku dětí.
9:20 – 10:45 | Pracovní doba s Montessori materiály:
Děti si vybírají aktivity, které odpovídají jejich věku a zájmům, pod vedením učitele.
10:45 – 11:30 | Pohybová aktivita na čerstvém vzduchu:
Krátká procházka, hry na hřišti nebo jen objevování přírody.
11:30 – 12:00 | Oběd:
Děti se učí samostatnému stolování s podporou dospělých.
12:00 – 14:15 | Odpočinek/klidová doba:
Vzhledem k věku dětí je klidová doba delší. Hygiena, příprava na odpočinek. Děti si odpočinou, poslouchají tišší hudbu nebo pohádky.
14:15 – 14:30 | Svačina:
Děti se podílejí na přípravě svačiny a samy se naservírují pod dozorem dospělých.
14:30 – 15:15 | Tvorba, hudba a hry:
Výtvarné aktivity přizpůsobené věku, hudební a pohybové hry, nebo čas na volnou hru s vodou a pískem.
15:00 – 15:30 | Příprava na odchod:
Uklízení, oblékání a krátký čas na volnou hru či přípravu na odchod s rodiči.
Tento upravený program bere v potaz konkrétní potřeby dětí ve věku 18-36 měsíců, kdy jsou jejich spaní, pozornost a motorické dovednosti na jiném stupni vývoje než u starších dětí.